Tuesday, January 15, 2013

Flower of the Month

Flower of the MonthFlower of the Month
The flower of this month is the tulip! And today it's actually "The Tulip's Day" here in Sweden. It makes me happy that this flower has its own particular day. I read that the tulip symbolises that light and spring is coming.

The flower stores here have been filled with tulips in different beautiful colours since the end of December. Fresh flowers are really a great way to cope with the darker season and they really bring light in my life!

I hope you are celebrating this day in some way! Perhaps by buing a small bouquet of tulips or some other fresh flowers to yourself or someone you care for. :)

Happy Tulip's Day!

10 comments :

  1. Makes me want to get a bunch of fresh tulips on my way back home !
    xx

    ReplyDelete
  2. Oops, det missade jag helt. Inte för att jag behöver en särskild dag för att köpa tulpaner, det gör jag ju så gärna ändå. Fast jag har av nån anledning fått för mig att jag vill vänta till februari i alla fall, innan jag går bananas. Tulpaner känns så väldigt starkt förknippade med våren och jag är nog rädd att bli besviken om min sinnesstämning inte överensstämmer med vädret ute. Vi får väl se hur länge jag kan hålla mig, det kliar verkligen i fingrarna när jag ser din fräscha bukett.

    /Johanna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, det är så många olika temadagar nuförtiden, svårt att komma ihåg och uppmärksamma alla! Det var bara av en slump att jag råkade se att det stod Tulpanens dag i en kalender i min tvättstuga, annars hade jag inte vetat det heller :)

      Förstår verkligen det där med att du vill vänta lite med att köpa tulpaner tills det känns lite mer realistiskt att våren är på väg. Under denna tiden på året känns det som vädret kan ändra sig lite hur som helst, gärna åt det mer kalla och ruggiga hållet och när man tror att våren är på väg blir man ofta besviken minst ett par gånger innan den verkligen är det. Men jag tänker att det bästa med snittblommor är att det skänker vårkänslor inomhus i alla fall :)

      Delete
  3. The tulip is my favorite flower. I love its simplicity. Beautiful.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for your lovely comment, Melanie! I totally agree with what you said about the tulip. It's such a beautiful flower, in all its simplicity.

      Delete
  4. Hej, hej!
    Skulle du kunna säga mig från vilken butik/märke dessa http://instagram.com/p/Kwzj_fzQAk/?intent=comment underbara koppar kommer ifrån?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Maja!

      Kopparna kommer från Indiska :) Jag köpte dem dock för ett par år sedan så vet inte om de finns kvar i deras sortiment, men du kan ju alltid ta en sväng dit och kolla :)

      Delete
  5. So beautiful! Tulips are my favorite flower, so it's lovely that there is a whole day dedicated to them. :D

    Always,
    Mostly Lisa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Lisa,
      thank you for your beautiful comment! I'm so happy to hear that tulips are your favourite flowers. And I agree that it's lovely that there is a whole day dedicated to them! I hope more flowers will have their own days in the calendar in the future. :D

      xx

      Delete